Maarts viooltje
Image default
Bedrijven

Werken met een SEO specialist | Ralf van Veen

Er is een duidelijk verschil in een term als “e-mailmarketing” en “zakelijke cross-channelmarketingplatforms”.

Wat is het verschil?

Intentie.

Het ene sleutelwoord is informatief, terwijl het andere sleutelwoord transactioneel is. Transactionele query’s zijn waardevoller voor conversiegedreven bedrijven.

U kunt optimaliseren voor meer transactionele query’s door u te richten op lange-staart-zoekwoorden. Deze specificiteit van trefwoorden (zelfs als het trefwoord een laag zoekvolume heeft) zal u helpen om meer relevante inhoud te creëren en meer gekwalificeerd verkeer naar uw site te krijgen.

Blokkeer frauduleuze klikken op uw Google Ads.
Bescherm uw advertenties automatisch tegen concurrenten, bots, click farms en andere vormen van klikfraude. Eenvoudige installatie. Start vandaag nog uw gratis proefversie.

Start gratis proefversie
AANDACHT VOOR DE TOEKOMST
Op tactisch niveau moet je creatief omgaan met je onderwerp en trefwoordonderzoek. Echt begrijpen hoe mensen zoeken naar wat ze zoeken.

Waarom de inhoud ertoe doet
Het belang van de inhoud kan niet ontkend worden.

Zonder inhoud is er geen zichtbaarheid.

Om te onderstrepen hoe belangrijk inhoud is (en hoe belangrijk de selectie van trefwoorden kan zijn voor de effectiviteit van de inhoud), moet u hier rekening mee houden:

60 procent van de zoekopdrachten zijn vier woorden of meer.
Het gemiddelde aantal woorden voor een eerste pagina resultaat op Google is bijna 1.900 woorden.
Dit roept de vraag op: hoe weten we wat mensen willen? Hoe weten we waar mensen naar gaan zoeken?

Geef mensen inhoud die ze willen

Zoek sociale concurrenten
Als je goed oplet, zal je publiek je vertellen wat ze willen.

Enkele van de beste publiekstools zijn direct in de Google-zoekresultaten opgenomen:

Autoaanvullen
Mensen vragen het ook.
Gerelateerde zoekopdrachten.
Dat zijn allemaal vragen/vragen die mensen vragen als ze zoeken. Deze gegevens bieden reële mogelijkheden voor extra inhoud.

Het aanpakken van pijnpunten en het direct beantwoorden van vragen zal u helpen om de juiste inhoud te leveren in een tijd van behoefte aan zoekers. Dat is fundamenteel wat een zoekopdracht is – een behoefte. Het zal u ook helpen om uw klanten beter te begrijpen.

Sociaal luisteren
Sociale platforms bieden ook volop mogelijkheden om mensen te leren kennen en te luisteren naar de behoeften.

Veel mensen gebruiken sociale media om te klagen. Veel. Gebruik het in uw voordeel.

Gebruik uw eigen of concurrerende commentaarsecties. Ga verder met veelvoorkomende onderwerpen/thema’s.

Monitor gesprekken op elk sociaal netwerk dat u actief bent (en overal waar uw merk wordt besproken).

Waar klagen mensen over? Misschien wel:

Kwesties in verband met de klantenservice.
Niet in staat zijn om uit te vinden wanneer uw bedrijf open is.
Uw product(en) of dienst(en).
U kunt deze omzetten in inhoud.

Concurrerend onderzoek
Het analyseren van de sites in de zoekresultaten voor concurrerende onderwerpen onthult veel over wat wel en niet werkt over uw bedrijf. Doe een inhoudscontrole en zoek naar leemten in de inhoud of gebieden die u wilt nabootsen.

Wat u ook kiest, het einddoel is altijd hetzelfde: meer context krijgen. Breid u uit over onderwerpen waarvoor uw publiek moet komen opdagen.

Dit soort onderzoek kan oncomfortabel zijn. Het kan zijn dat u te maken krijgt met een aantal harde waarheden wanneer u een van deze routes neemt. Maar het is de moeite waard, want je begrijpt de behoeften van de mensen die je wilt bereiken.

Maak het eerst mobiel – eerst mobiel!
Goede inhoud betekent optimale toegankelijkheid, ongeacht het apparaat. Echt mobiele-eerste ervaringen die zo snel mogelijk worden geladen.

Een manier om dit te doen is het gebruik van Accelerated Mobile Pages (AMP), vooral als je sterk afhankelijk bent van organisch mobiel verkeer. Het hebben van content die bliksemsnel laadt is gewoon een goede gebruikerservaring (en goede business).

Langzaam laden van pagina’s kan potentieel van invloed zijn op uw SEO-prestaties – en uw bottom line. Altijd testen en optimaliseren!

Als u niet zeker bent over uw mobiele ervaring, test dan al uw pagina’s. Gebruik elke tool die u kunt gebruiken om de gebruikerservaring te optimaliseren.

Er zijn veel geweldige tools, waaronder Pagespeed Insights. Gebruik ze om probleemgebieden te identificeren, zoals hoe snel uw pagina’s worden geladen en weergegeven.

Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com.

Leuk feit: In 2012 ontdekte Google dat ze 8 miljoen zoekopdrachten per dag zouden verliezen door de resultaten met slechts vier-tiende van een seconde te vertragen. Dat lijkt misschien niet veel, maar gezien het feit dat Google resultaten levert voor meer dan 3 miljard zoekopdrachten per dag, is dat 8 miljoen zoekopdrachten waar Google geen advertenties op kan plaatsen. Dat betekent minder inkomsten voor Google. En reclame is vooral hoe Google zijn geld verdient.

Wees voorbereid op de Mobile-First Index
Google zegt al jaren dat iedereen eerst mobiel moet gaan, maar nu gebeurt het met de mobile-first index.

Dit betekent dat Google met een hogere frequentie mobiele sites zal crawlen dan desktopversies van sites. Het betekent ook dat mobiel belangrijker is voor SEO dan ooit tevoren. Volg de ontwikkelingen op dit gebied op de voet.

Maak SEO onderdeel van uw DNA
Optimaliseer uw inhoud vanaf het begin. Het zal u uiteindelijk veel hoofdpijn besparen.

SEO is een proces, geen doel. SEO is nooit gedaan. U bent nooit klaar met optimaliseren.

Elke pagina kan worden geoptimaliseerd omdat er niet zoiets bestaat als een perfecte website. Je moet “minst onvolmaakt” worden.

Met andere woorden, je niet’.

https://ralfvanveen.com