Maarts viooltje
Image default
Aanbiedingen

TOP-6 SEO-factoren voor autodealersites

TOP-6 SEO-factoren voor autodealersites

freelance front end

Snelheid van toegang tot website

Google heeft het al lang over het belang van het snel laden van pagina’s van de site en het is voor niemand een geheim dat deze factor zowel het gemak van browsen op de site als de positie in de zoekresultaten beïnvloedt. Het belang en de relevantie van deze factor kunnen heel eenvoudig worden gecontroleerd:

  • op de eerste pagina met zoekresultaten in een min of meer competitief onderwerp, kunt u geen site vinden met een lage laadsnelheid;
  • hoe hoger de laadsnelheid, hoe lager het bouncepercentage, en dit is nu de belangrijkste ranking-indicator waarmee rekening wordt gehouden in de gedragsfactoren van de site;
  • hoe hoger de laadsnelheid, hoe beter het indexeringsproces van de site verloopt.

Een andere belangrijke parameter die een succesvolle promotie beïnvloedt, is niet de laadtijd van de volledige pagina, maar de reactietijd van de server. Idealiter zou de maximaal toegestane waarde voor deze indicator niet meer dan 0,4 seconden en een behoorlijk minimum van 0,2 seconden moeten zijn. Deze numerieke indicator is natuurlijk geen absolute, maar een maatstaf waarnaar u moet streven, rekening houdend met de specifieke kenmerken van uw project, het onderwerp, de functionaliteit, de methoden en de ontwikkelingsprincipes. Het belangrijkste is niet een droog nummer, maar een gebruiker: hoe snel hij de pagina ziet en welk deel ervan.

 Communicatie met sociale netwerken

Door sociale netwerken en SEO te combineren, kunt u een veel groter effect van promotie krijgen en enkele aanvullende taken oplossen.

Het algemene vertrouwen vergroten

Voor zoekmachines is het hebben van communities op sociale media een teken dat alle verkeersbronnen belangrijk zijn voor de bedrijfseigenaar. Google houdt al heel lang rekening met deze factor.

Natuurlijke linkbuilding

Links van sociale netwerken kunnen een groter effect hebben dan gekochte links op bekende beurzen. Dit komt grotendeels door hun “natuurlijkheid”. Hieronder zullen we u in meer detail vertellen wat u moet doen om van deze links een belangrijke bijdrage aan de promotie te maken.

Gekochte links indexeren

Het kopen van links verliest elk jaar zijn effectiviteit, maar het werkt nog steeds, en in sommige gevallen (de truc is gedaan door professionals, probeer het niet zelf te herhalen) alleen met behulp hiervan kun je het gewenste doel bereiken bij het promoten van een site. Sociale netwerken komen hier goed van pas. Links van sociale netwerken versnellen het proces van het indexeren van gekochte links, dit is handig voor diegenen die snel resultaten willen behalen. Als er na de aankoop niets wordt gedaan, worden ze in ieder geval binnen een paar weken geïndexeerd. En nu, wanneer de link-update maar één keer per maand plaatsvindt, is deze methode gewoon redding.

Indexeren van sitepagina’s

Als u een snelgroeiende site heeft met een constante toename van het aantal pagina’s (nieuws, productkaarten, artikelen), dan heeft u mogelijk al het probleem om de zoekmachine-index van nieuwe pagina’s in te voeren. Sociale netwerken kunnen dit probleem helpen oplossen als u zich aan een paar regels houdt:

Om de pagina in de PS-index in te voeren, plaatst u een bericht in uw community in elk van de sociale netwerken met een link naar deze pagina.

Gebruik de bovenstaande services om gekochte links te indexeren. Ze werken net zo goed voor pagina’s als voor het indexeren van links. Op deze manier kunt u enkele tientallen, honderden of duizenden pagina’s indexeren.

Hier is een recept voor een community die SEO ten goede kan komen:

  • Omschrijf de omschrijving van de groep zo volledig mogelijk: beroep / bedrijfstak, basisdiensten, contactgegevens;
  • zorg ervoor dat u de url van uw gepromote site in elk sociaal netwerk aangeeft – dit zal de linkmassa van de site vergroten;
  • plaats regelmatig inhoud, idealiter meerdere keren per dag
  • de inhoud van elk sociaal netwerk moet uniek zijn en specifiek voor zijn publiek worden geselecteerd: in VK is het bijvoorbeeld leuker en in FB zakelijker (vandaar de oorspronkelijke conclusie dat verschillende sociale netwerken prioriteit hebben voor verschillende bedrijven);
  • elk belangrijk nieuws op de site moet in de gemeenschap worden gepubliceerd (als u de vorige tekst zorgvuldig leest, begrijpt u dat het nieuws voor elke site moet worden herschreven);
  • actief communiceren met het publiek;
  • trek alleen live abonnees aan (geen bots);
  • optimaliseer uw community voor zoekmachines. Heel vaak verschijnen gemeenschapsgroepen in de resultaten van zoekmachines voor MF- en HF-zoekopdrachten;
  • schrijf in de naam van de groep zorgvuldig uw belangrijkste dienst;
  • in de groepsbeschrijving zorgvuldig en zonder spam de overige diensten en voordelen vermelden;
  • typ het hoofdzoekwoord of de bedrijfsnaam in de groeps-url.

Mobiele versie van de site

Volgens statistieken van LiveInternet is het aandeel bezoekers van de populairste mobiele browsers in het Auto-segment 15-16%. Statistische gegevens over de typen apparaten onder onze klanten met een automatisch thema spreken voor 25-30% over gegevens. Deze gegevens kunnen één ding aangeven: het belang van het aanpassen van de site voor mobiele apparaten.

Veel mensen weten waarschijnlijk al dat het ranking-algoritme van Google is gewijzigd om rekening te houden met de compatibiliteit van mobiele sites. Eerder hield Google ook rekening met deze factor, maar in mindere mate. Het is nu serieus. Google verlaagt niet-geoptimaliseerde sites in de SERP. Alles ging naar dit:

sinds de herfst van 2014 was er in de mobiele zoekresultaten een markering ‘Voor mobiel’,

en sinds januari 2015 begonnen meldingen over fouten als gevolg van incompatibiliteit met mobiele apparaten te worden ontvangen in de accounts van sites in het Webmasterpaneel (nu Search Console).

Bij de aankondiging van het mobielvriendelijke algoritme presenteerden Google-experts de mobielvriendelijke testtool, die alle sites voor het gemak analyseert voor mobiele apparaten. En voor sites die zijn geregistreerd in de Search Console, is de tool voor mobiele zichtbaarheid beschikbaar met geavanceerde statistieken en aanbevelingen voor elke pagina van de site. Het is te vinden in het gedeelte Zoekverkeer.

Met behulp van micro-markup

Het doel van micro-markup is om de site begrijpelijker en gestructureerder te maken en het voor zoekmachines en speciale programma’s gemakkelijker te maken om informatie te extraheren en te verwerken voor een gemakkelijke presentatie in zoekresultaten en daaropvolgende interactie met sitebezoekers. Voor sites met een automatisch thema zijn er handige soorten micromarkeringen die de site helpen bij het promoten.

Testritten

Testritten die op uw site worden beschreven, kunnen worden gebruikt op de pagina’s van de aangesloten programmamodellen met een link naar uw site.

Testritpagina’s moeten worden gemarkeerd volgens de indeling schema.org/Review.

Dealer beoordelingen

Recensies over dealers, maar ook over andere organisaties.

Auto beoordelingen

Recensies die op een site met schema.org/Review-markeringen worden geplaatst, zijn zichtbaar op de pagina’s en kunnen extra verkeer genereren.

Lokale SEO

Als uw site organisch verkeer uit bepaalde steden nodig heeft, moet u de basisregels volgen, zonder welke het erg moeilijk zal zijn in regionale SEO.

Google Mijn Bedrijf

Met Google Mijn Bedrijf kunt u uw bedrijf posten op Google+, Google Zoeken en Google Maps. Om een ​​site te registreren, moet u een aanvraag sturen en het wettelijke adres opgeven waarnaar een brief met een pincode zal worden gestuurd om uw bedrijf te verifiëren. In onze ervaring verbeteren deze acties uw positie in Google-zoekresultaten.

Regelmatige update van de semantische kern

Bij het doorlopen van het verkeer is het werken met de semantische kern (SY) de belangrijkste fase die zou moeten beginnen zelfs vóór het stadium van het prototypen van de site, aangezien de site een gebruiksvriendelijke structuur moet hebben voor het presenteren van informatie, die bijna altijd uit de lijst met verzoeken komt. Na de lancering van de site worden statistieken verzameld, wat zal helpen om de identiteit van de site bij te werken en dus meer bezoekers te trekken.

Google-zoeksuggesties

Zoeksuggesties hebben maximale gegevensvolledigheid. Tooltips zijn in eerste instantie een betrouwbare bron van semantiek, aangezien hij zelf de spelling corrigeert en alleen echte gebruikersverzoeken aan hints toevoegt.

https://www.webdeveloper.today/2022/06/duplicate-key-value-violates-unique.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/